Books

Order


Cover of the book with the title 'Deals and deeds' and in the background tho people in a landscape draw with charcoal.

Deals and Deeds – Estonian fairytales to live by

Deals and Deeds is a collection of 30 Estonian folktales, re-written by Merili Metsvahi based on texts and oral recordings from village people of the late 19th and early 20th centuries in Estonia, especially in the south, where illiteracy was still widespread, and family oral storytelling remained very much alive.

Both Merili and I believe that these tales can still resonate strongly with modern readers, guiding us once more through life’s choices and helping us distinguish between good and evil. Unlike many folktale collections where the cruelties have been edited out, in this book the original horrible deeds remain. They, too, have their rightful place in the stories and are no less important than the rest.

Merili has been a Professor of Estonian and Comparative Folklore at the University of Tartu. Her research has focused on Estonian and Livonian witch trials, werewolf legends, family history, the history of marriage, and the relationship to nature among Estonians in pre-modern times. Nowadays, she also leads folktale and heritage tours along Estonia’s nature trails.

​It has truly been both a fortune and a joy to collaborate with her on this book.

If you would like to buy a copy, you can contact me directly by email or through social media. Soon, in many different bookshops in Tallinn.
Book price: 21€ (FREE shipping in Estonia)


Cover of the book with the title 'Il corvo blu' and in the background of the crows drawn in charcoal.

Il corvo blu

(Only in Italian)

Nell’anno 2015 scrissi una serie di fiabe inedite utilizzando i nodi narrativi e i personaggi ricavati da un vivo interesse verso le lugu tradizionali dell’Estonia (dove allora soggiornavo), storie tramandate in prosa o in musica da centinaia di anni.
L’anno dopo decisi di usare una delle fiabe che avevo composto e di aprirla come un vivisettore, sondarla con le mie domande, ricamarla di immagini nuove.  
Questo approccio perdurò così a lungo, in un momento in cui dissezionavo la mia stessa vita, che il romanzo si nutrì naturalmente delle vicende e dei miei pensieri quotidiani, che nei quattro anni di stesura sono stati intrisi di coraggio, avventura e una vagonata di ignoranza e ingenuità.
Ne è uscito fuori un romanzo fantasy crudelmente realistico, in cui principi, principesse, maghi, re e guardie in armatura dialogano con l’instabilità delle loro opinioni, la fragilità del corpo, i soldi, la pizza e le regole della società moderna, con le sue contraddizioni e i suoi tentativi vani di farsi amare dalla giustizia.

“Il corvo blu” nasce quindi come una fiaba, si evolve come romanzo d’avventura e, proprio come il suo giovane e inesperto protagonista, si dibatte fino all’ultima pagina per trasformarsi in qualcosa di migliore.

​L’editor: Alessandra Serena Cappelletti
Alessandra mi ha aiutato a smussare gli angoli della mia scrittura e mi ha insegnato tanto, di se stessa scrive:
“Scrittrice. Laureata in Filosofia e specializzata in narrazione per racconto e romanzo. Mi ossessionano i libri-elenco, i romanzi-rayuela, i romanzi in versi, la spoken word e la figura dello scrittore, in particolare cosa mangia, dove siede, come paga l’affitto. Vivo e lavoro tra due continenti.”

Come ordinare il libro.
Cercate con google, potete trovare il libro in tutte le più famose librerie online o chiederlo al vostro libraio di fiducia. Oppure, ovviamente, chiedere direttamente a me via contatti o social.

Book price: 19€